sobota, 24 czerwca 2017

Zza firanki - Raz na ludowo

Stowarzyszenie Polskiego Patchworku było organizatorem konkursu Raz na ludowo. Inspirację do swoich szyciowych prac można było czerpać z szeroko pojętego folkloru polskiego. Ja uszyłam patchworkowe okno z widokiem na malwy zza siatkowej filetowej firanki.
Kilka lat temu wraz z Mężem byłam w Wielkopolskim Parku Etnograficznym w Dziekanowicach, w którym widziałam właśnie piękne firanki wykonane techniką haftu na siatce filetowej. Oto jedno ze zdjęć takiego okna z naszej eskapady.
A jaki widok może być z wiejskiego okna? Oczywiście na malwy. A jak malwy to ręczne heksagony.
Moja firanka filetowa z próbką haftu.
Kolejne etapy pracy m.in. układanie kwiatów, a potem ich przypikowanie
Pikowanie 
Drewniane okno wypikowane wg porad Wiesi
Próba upięcia firanki
A tu już gotowa całość w różnych okolicznościach przyrody


Wszystkie prace konkursowe możecie zobaczyć tutaj
Wraz z rodziną byłam na wernisażu w Warszawie i powiem, że jak zawsze na żywo wszystko było jeszcze piękniejsze. Wróciłam z doładowanymi akumulatorami i chęcią do szycia :)

2 komentarze:

  1. nie wiem, co napisać! uwielbiam folkowe klimaty, a Twój patchwork jest po prostu zachwycający! patrzę jak zaczarowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! - miło mi bardzo gdy czytam takie słowa. Pozdrawiam serdecznie - Danka

      Usuń